Üldtingimused reisijatele

1. MÕISTED

Käesolevates reisijate- ja pagasiveo üldtingimustes (edaspidi „tingimused“, „veotingimused“) kasutatud väljendid omavad alljärgnevaid tähendusi.

Meiememeid ja meile viitavad ettevõttele AS „Skystream Airlines“, aadress: Lõõtsa 8, 11415, Tallinn, Estonia.

Teieteteid ja reisija viitavad kõigile lennukiga lendavatele isikutele, kes ei kuulu meeskonnaliikmete hulka ja on piletil või reisijate nimekirjas nimetatud.

Reisijate nimekiri tähistab reisijate nimekirja, mille klient on meile esitanud kliendiga sõlmitud tšarterlennulepingu alusel tehtava lennu kohta koos isikute nimekirjaga, kes on konkreetsele lennule eraldi avalikult piletid soetanud.

Pilet tähistab vedaja või tema kliendi väljastatud füüsilist või mittefüüsilist (elektroonilist) dokumenti, mis annab teile õiguse reisida konkreetsel lennul ja võtta kaasa ettenähtud pagas ning on lepingutingimuste lahutamatu osa. Pagasikviitung on pileti lahutamatu osa.

Pardakaart – dokument, mis väljastatakse reisijale lennule registreerumisel ja mis annab õiguse lennuki pardale astuda.

Lennule registreerumise tähtaeg – meie määratud tähtaeg, milleks peate olema lõpetanud lennule registreerumisega seotud toimingud ja saanud kätte pardakaardi ja/või pagasikviitungi.

Reisidokumendid – pass või ID-kaart, kutse, viisa, kindlustusleping ja muud vastavaks reisiks vajalikud dokumendid.

Isikuandmete kaitse üldmäärus – isikuandmete kaitse üldmäärus nr 2016/679 on Euroopa Liidu määrus, mis käsitleb kõigi isikute andmete kaitset ja eraelu puutumatust Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil ning millega tunnistatakse kehtetuks andmekaitsedirektiiv 95/46/EÜ. See käsitleb ka isikuandmete eksporti EL-i ja EMP territooriumilt välja.

Tingimused – käesolevad üldised veotingimused (reisijad ja pagas) ning muud tšarterlennulepingus ja (või) piletil sätestatud tingimused, mida me rakendame reisija ja tema pagasi õhuveol.

Lennufirmakood – kahetäheline kood HN või kolmetäheline kood HST, mille abil saab meid kui lennufirmat identifitseerida.

Pagas – esemed, mida veetakse teie valikul koos teiega kas registreeritud pagasina, registreerimata pagasina või isiklike esemetena, mille võite vastavalt eritingimustele koos käsipagasiga pardale tasuta kaasa võtta.

Pagasikviitung – dokument, mis väljastatakse üksnes registreeritud pagasi identifitseerimiseks ning mille üks pool kinnitatakse registreeritud pagasi külge ja teine pool antakse reisijale. Pagasikviitung tuleb alles hoida seni, kuni reisijad oma pagasi kätte saavad.

Registreeritud pagas tähendab pagasit, mille võtame enda vastutusele ja mille kohta oleme väljastanud pagasikviitungi.

Registreerimata pagas ja käsipagas – teie pagasi mistahes osa, mis ei ole käesolevate tingimuste kohaselt käsitletav registreeritud pagasina ning mille te lennukisse kaasa võtate ja mille eest vastutate kogu reisi vältel ainuisikuliselt.

Keelatud esemed on esemed, mida saab kasutada ebaseaduslikuks tegevuseks, samuti esemed, mis ei ole kehtivaid õigusakte ja reegleid järgides nõuetekohaselt deklareeritud või mida on õigusaktidega keelatud õhusõidukis või reisijate poolt vedada või registreerimata pagasis lennuki pardale või lähialale tuua või registreeritud pagasis vedada.

Vedu tähendab reisijate ja/või pagasi õhuvedu, mis toimub meie kui tegeliku vedaja ja kliendi (lepingulise vedaja (tšarterreisikorraldaja või reisikorraldaja)) vahelise tšarterlennulepingu alusel ning mille suhtes kohaldatakse tšarterlennulepingut. Vedu tähendab ka reisijate ja/või pagasi õhuvedu, mis toimub vastavalt meie kui lepingulise vedaja ja reisija vahel otse sõlmitud veolepingule.

Tšarterlennuleping tähendab meie kui tegeliku vedaja ja kliendi vahel sõlmitud lepingut.

Klient on isik/üksus (lepinguline vedaja (tšarterreisikorraldaja või reisikorraldaja)), kellega oleme sõlminud tšarterlennu- või istekohtade broneerimise lepingu.

Konventsioon tähendab mistahes järgmisi kohaldatavaid dokumente ja nende lisasid: rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioon, mis on koostatud 1929. aasta 12. oktoobril Varssavis (edaspidi „Varssavi konventsioon“); Varssavi konventsioon, mida on parandatud 1955. aasta 28. septembril Haagis; Varssavi konventsioon, mida on parandatud Montreali 1975. aasta lisaprotokolliga nr. 1; Varssavi konventsioon, mida on parandatud Haagis 1955. aastal ja Montrealis 1975. aastal lisaprotokolliga nr. 2; Varssavi konventsioon, mida on parandatud Haagis 1955. aastal ja 1975. aasta Montreali lisaprotokolliga nr. 4; Guadalajara täiendav konventsioon, mis on koostatud 1961. aastal; Montrealis 28. mail 1999 allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioon; Tokio konventsioon kuritegude ja mõningate teiste tegude kohta õhusõiduki pardal, mis on koostatud 1963. aastal; Chicago rahvusvahelise tsiviillennunduse konventsioon, mis on allkirjastatud 7. detsembril 1944.

Määrus nr 261/2004 – Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 261/2004, millega kehtestatakse ühiseeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise korral ning lendude tühistamise või pikaajalise hilinemise eest antava hüvitise ja abi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EMÜ) nr 295/91.

Kahju tähendab reisija surma või kehavigastust, pagasi osalist või täielikku kaotsiminekut, sealhulgas vargust pagasist, mis tuleneb meie osutatavatest veoteenustest või muudest teenustest või on nendega seotud.

Vääramatu jõud tähendab erilisi asjaolusid, mida ei olnud võimalik ette näha ega vältida ja mille tagajärgi ei oleks saanud vältida isegi kõigi mõistlike meetmete rakendamisel.

SDR tähistab eriarveldusühikut (Special Drawing Right), mis on Rahvusvahelise Valuutafondi ametlik arvestusühik.

Vahemaandumine tähendab plaanipärast peatust teie teekonnal lähtekoha ja sihtkoha vahel.

Ebaseaduslik tegevus tähendab õigusvastast tegevust (mis võib väljenduda nii tegevuse kui ka tegevusetusena) või katset teha selliseid tegusid, mis mõjutavad tsiviillennunduse ja õhuvedude turvalisust ning ohustavad inimeste elu või tervist ja muud seadusega kaitstud heaolu. Samuti tähendab see tegevust, mis (olenemata sellest, kas tegemist on ebaseadusliku tegevusega või mitte) võib mõjutada või mõjutab õhusõiduki ja õhusõiduki pardal viibivate inimeste või vara ohutust või kujutab endast ohtu korrale ja/või distsipliinile lennuki pardal.

TINGIMUSTE KOHALDATAVUS

2.1. ÜLDINE

2.1.1. Need Heston Airlinesi veotingimused kehtivad lendudele, mille piletil on märgitud meie nimi või lennufirmakood; erandiks on artiklites 2.2 ja 2.3 sätestatud juhud.

2.2. ÜLIMUSLIK ÕIGUS

2.2.1. Kui käesolevad veotingimused või mõni selle dokumendi osa on vastuolus kehtiva õigusakti kohustuslike sätetega, on see õigusakt ülimuslik.

2.2.2. Kui mõni käesolevate veotingimuste säte on kehtiva õigusakti alusel kehtetu, jäävad ülejäänud sätted siiski kehtima.

2.3. SÄTTED, MIS JÄÄVAD KEHTIMA VASTUOLU KORRAL ÕIGUSAKTIGA

2.3.1. Kui mõni käesolevate veotingimuste säte on kehtiva õigusakti alusel kehtetu, jäävad ülejäänud sätted siiski kehtima.

3. PILETID

3.1. ÜLDINE

3.1.1. Pakume veoteenust ainult piletil ja/või reisijate nimekirjas toodud reisijale. Lennule registreerumisel peate tõendama oma isikut, et saaksime veenduda, et olete piletil ja/või reisijate nimekirjas märgitud isik. Kui meil on teavet selle kohta, et teie pilet võib olla omandatud ebaseaduslikult, jätame endale õiguse nõuda, et esitaksite täiendavaid oma pileti soetamisega seotud andmeid või teavet.

3.1.2. Ostetud pileteid ei saa edasi anda. Piletiga tohib reisida ainult piletil märgitud isik.

3.1.3. Teil ei lubata reisida, kui te ei esita konkreetsel lennul kehtivat piletit (broneeringu kinnitust) ja kehtivat isikut tõendavat dokumenti.

3.1.4. Pilet on väärtuslik dokument, mistõttu peaksite rakendama asjakohaseid meetmeid selle kaitsmiseks ja pileti kaotsimineku, varastamise või kahjustamise vältimiseks. See säte ei kehti elektroonilistele piletitele.

3.1.5. Piletid ei kehti, kui klient ei ole meile tasunud tšarterlennu maksumust, sealhulgas vajaduse korral makse, lõive, lisatasusid, hinnalisasid jms või kui meie poolt kehtestatud krediidikokkuleppeid ei ole kohaldatavale tšarterlennulepingule vastavalt täidetud.

3.2. PILETI KEHTIVUSAEG

3.2.1. Pilet kehtib ainult piletil märgitud lennukuupäevadel.

3.2.2. Kliendi väljastatud piletid kehtivad tingimusel, et klient tasub meile konkreetse tšarterlennu või konkreetsete istekohtade eest ning täidab nõuetekohaselt kõik muud meiega sõlmitud tšarterlennulepingust tulenevad kohustused.

3.3. VEDAJA NIMI

3.3.1. Meie nime asemel võidakse piletile märkida meie lennufirmakood või lühend meie nimest. Saate küsida kliendilt meie kohta teavet ja/või tutvuda teabega meie veebisaidil www.heston.aero. Seoses kliendi poolt reisijate ja/või pagasi õhuveoks väljastatud piletiga on klient alati lepingujärgne vedaja ning vedu teostatakse meie kui tegeliku vedaja ja kliendi vahel sõlmitud tšarterlennulepingu alusel ning sellise veo suhtes kehtib tšarterlennuleping.

4. HINNAD, MAKSUD, LÕIVUD JA LISATASUD

4.1. HINNAD

4.1.1. Reisija piletihinna määrab klient ja see kehtib ainult veo suhtes lähtekoha lennujaamast sihtkoha lennujaama, kui ei ole sõnaselgelt märgitud teisiti. Piletihinnad ei sisalda maismaatransporditeenust lennujaamade vahel ega lennujaamade ja linnade vahel.

4.2. MAKSUD, LÕIVUD JA LISATASUD

4.2.1. Kehtivad maksud, lõivud ja lisatasud, mille on kehtestanud valitsus või muu ametiasutus või lennujaamakäitaja, tasute teie. Pileti ostmise ajal teavitatakse teid maksudest, lõivudest ja lisatasudest, mis ei sisaldu piletihinnas ning millest enamik kuvatakse tavaliselt piletil ka eraldi.

4.3. VALUUTA

4.3.1. Piletihind, maksud, lõivud ja lisatasud tuleb tasuda selle riigi valuutas, kus pilet väljastatakse, välja arvatud juhul, kui oleme maksmise ajal või enne maksmist viidanud teisele valuutale või on seda teinud klient.

5. BRONEERINGUD

5.1. NÕUDED BRONEERINGUTELE

5.1.1. Broneeringuid lendudele teeme meie või teeb seda klient. Kui broneeringu teeb klient, esitab klient meile reisijate nimekirja vastavalt meie ja kliendi vahel sõlmitud tšarterlennulepingule.

5.1.2. Võime nõuda täiendavat teenustasu pileti väljastamise, muutmise või sellega seotud teenuste osutamise eest, samuti võib seda teha klient.

5.1.3. Kui te ei tasunud pileti eest meie või meie kliendi või meie volitatud esindaja määratud kuupäevaks, on meil või kliendil õigus teie broneering lennule ühepoolselt ja ilma ette teatamata tühistada.

5.2. ISTEKOHAD

5.2.1. Kõikidel lendudel määratakse lennule registreerumise ajal reisijatele tasuta istekohad lennukis. Samuti saavad reisijad vabade kohtade olemasolul lisatasu eest konkreetse istekoha broneerida. Jätame endale õiguse igal ajal, isegi pärast pardaleminekut, reisijate istekohti muuta. Meil, maapealse teeninduse töötajatel ja lennukimeeskonnal on õigus reisija istekohta muuta, kui see tuleneb lennuohutusnõuetest või õhusõiduki tüübi muudatustest või muudest ettenägematutest põhjustest. Sellisel juhul võidakse siis, kui reisija on eelnevalt tasunud konkreetse istekoha eest, reisijale see tasu tagastada. Avariiväljapääsudega ridadesse saavad kohti broneerida ainult reisijad, kes vastavad järgmistele nõuetele: reisija on vähemalt 12-aastane; reisija on valmis osutama ebatõenäolises hädaolukorras abi; reisija on võimeline juhiseid lugema ja neist aru saama ning hädaolukorras meeskonna antud juhiseid järgima; reisija on suuteline meeskonna antud juhiseid järgima ilma kaaslase, vanema või muu sugulase abita; reisija ei reisi koos reisijaga, kes oleks hädaolukorras tema abist sõltuv; reisijal ei ole füüsilist ega vaimset puuet; reisija ei reisi koos loomaga, kes on lennuki salongis. Kõigi pardal viibivate reisijate ohutuse tagamiseks on meil, maapealse teeninduse personalil ja lennuki meeskonnal õigus muuta sellise reisija istekohta, kes ei suuda neid nõudeid täita. Pange tähele ka seda, et käsipagas tuleb paigutada ülemisele pagasiriiulile, kuna õhkutõusu ja maandumise ajal ei tohi istmete lähedusse ega alla ühtegi eset panna.

6. ERIABI

6.1. Väikelapsed/lapsed/alaealised

6.1.1. Väikelapsed, kes on reisikuupäeva seisuga nooremad kui kaks (2) aastat vanad, võivad lennata täiskasvanu süles, kuna väikelapsepilet ei sisalda eraldi istekohta lennukis. Kui soovite väikelapsele eraldi istet, peate ostma lapsepileti. Ühe täiskasvanuga tohib kaasas olla vaid üks väikelaps. Väikelaste arv lennul on piiratud väikelastele mõeldud turvavööde arvuga. Muid väikelaste kaitsevahendeid, näiteks autodes kasutatavaid väikelaste turvatoole, beebivoodeid, tekke jne, ei tohi mingil juhul kasutada väikelaste turvavöödena. Väikelaste söögitoolid ei ole lennuki salongis lubatud. Kui väikelaps saab enne tagasireisi kaks (2) aastat vanaks, peab temaga reisiv täiskasvanu tasuma selle reisiosa puhul kehtiva piletihinna, maksud, lõivud ja lisatasud. Vastavalt tingimustele, mida peavad täitma kõik teised reisijad, peab ka väikelapsel olema kehtiv isikut tõendav dokument ja muud reisidokumendid.

6.1.2. Nooremad kui 12-aastased lapsed tohivad reisida ainult koos vähemalt 16-aastase täiskasvanuga. Lapsed ei tohi omapäi lennukis ringi hulkuda, samuti ei tohi nad puudutada peaust ega avariiväljapääse. Noorematest kui 12-aastastest lastest koosnevate gruppide erivedudel peab selliste gruppidega olema kaasas nii palju täiskasvanuid, et nad moodustaksid vähemalt 10% veetavate laste arvust. Täiskasvanu võib olla lastest koosnevale grupile järelevaatajaks, kui ta ei vastuta lennu ajal väikelapse eest. Vastavalt tingimustele, mida peavad täitma kõik teised reisijad, peab kõigil lastel olema kehtiv isikut tõendav dokument ja muud reisidokumendid.

6.2. Saatjata alaealised 6.2.1. 5–12-aastastele lastele on see teenus kohustuslik, kuid 12–16-aastastele lastele on see teenus vabatahtlik, kui seda soovivad nende vanemad või eestkostjad. See teenus tagab, et laps oleks lennufirma järelevalve all alates lennule registreerumisest kuni hetkeni, mil laps sihtkohta saabudes oma vanema või eestkostjaga kokku saab. Lennujaama saabumisel peab lapsevanem/eestkostja teadma reisijale sihtkohas vastu tuleva vanema/eestkostja ees‑ ja perekonnanime ning kontaktandmeid. See teave tuleb esitada lennujaamas lennule registreerumise ajal. Võtke arvesse, et lapsevanem või eestkostja peab jääma lennujaama kuni lennu väljumiseni. Lõppsihtkohas peab lapsevanem või eestkostja saabuma lennujaama õigeaegselt lennu saabumise ajaks. Saatjata alaealiste saatmise teenuses tuleb eelnevalt kokku leppida ja selle eest ette tasuda, sest vajalik on eelnev kinnitus, kuna saatjata alaealiste arv lennu kohta on piiratud. Nooremaid kui viie (5) aasta vanuseid lapsi ilma saatjata lennule ei lubata.

6.3. Erivajadustega reisijad

6.3.1. Piiratud teovõimega või teiste eriabi vajavate või vajada võivate isikute vedamiseks tuleb enne pileti ostmist kliendi või reisibürooga kokku leppida. Klient või reisibüroo peab saama Heston Airlinesi kinnituse sellise teenuse kohta enne pileti müümist sellisele reisijale. Teie soovil edastab klient kogu teabe meie nõuete ja pakutavate teenuste kohta.

6.4. Raseduse ajal reisimine

6.4.1. Kõigi lennukiga reisivate rasedate naiste ohutuse ja mugavuse huvides on kehtestatud alltoodud eeskirjad.

Piirangud rasedusnädalate järgi: üksikraseduse nädalatel 0–27 / mitmikraseduse nädalatel 0–27 – lubatud lennata, arstitõendit pole vaja;

üksikraseduse nädalatel 28–36 / mitmikraseduse nädalatel 28–36 – vajalik on arstitõend;
alates üksik‑ või mitmikraseduse 37. rasedusnädalast – reisimine ei ole lubatud.

Arstitõend ei tohi olla väljastatud varem kui 14 päeva enne lennu väljumist. Kõigil arstitõenditel peab olema järgmine teave:

- arsti või ämmaemanda allkiri;

- tõend peab olema väljastatud kliiniku/haigla blanketil; märgitud peab olema, kas rasedus on üksik- või mitmikrasedus;

- rasedusnädalate arv ja lapse eeldatav sünniaeg; märge, et isik on lendamiseks piisavalt terve;

- tõend peab olema kirjutatud inglise või leedu keeles ja olema arusaadav.

Pärast 28. rasedusnädalat võtab reisija täieliku vastutuse lennu ajal tekkida võivate tagajärgede eest.

Esimesed seitse (7) päeva pärast sünnitust on naistele lennukiga reisimine keelatud.

Lapseootel emasid, kes ei esita oma raseduse staadiumi tõendamiseks rasedakaarti/arstitõendit/rasedusavaldust, võidakse ohutuse huvides pardale mitte lubada, kui lennufirma esindajal on kahtlus, et reisija ei pruugi lennul ilma erakorralise abita hakkama saada.

6.5. Ülekaalulised reisijad Ülekaalulised reisijad saavad broneerida lisakoha. Lisakohti saab tellida täiskasvanu lisapileti ostmisel.

7. LENNULE REGISTREERUMINE JA PARDALEMINEK

7.1. Lennule registreerumise tähtajad on igas lennujaamas erinevad. Soovitame teil lennule registreerumise tähtaegadega seotud teabega eelnevalt tutvuda ja seda järgida. Lennule registreerumise lett suletakse 40 minutit enne lennu kavajärgset väljumist. Pardaväravad suletakse 15 minutit enne lennu kavajärgset väljumist. Teie reis on sujuvam, kui teil on lennule registreerumiseks ja muudeks väljumiseelseteks toiminguteks piisavalt aega. Jätame endale õiguse tühistada teie broneering lennule ja keelduda teid transportimast ilma selle eest hüvitist maksmata, kui te ei järgi märgitud tähtaegu lennule registreerumiseks. Teid loetakse lennule registreerituks, kui teile on väljastatud pardakaart.

7.2. Võime teie broneeringu tühistada, kui te ei jõua õigel ajal pardaväravasse. Pärast pardavärava sulgemist on teil võimatu lennukisse siseneda.

7.3. Me ei vastuta teie ees kahjude või kulude eest, mis on tekkinud selles artiklis sätestatu eiramise tõttu.

8. VEOST KEELDUMINE JA VEOPIIRANGUD

8.1. Kui oleme teid kirjalikult teavitanud, et keeldume teie vedamisest ükskõik millisel meie lennul teie probleemse käitumise tõttu pardal või mistahes muul rahvusvahelises ja siseriiklikus õiguses sätestatud põhjusel, sealhulgas piletite ebaseadusliku omandamise tõttu, võime alates selle teavituse kuupäevast teie ja teie pagasi vedamisest ühepoolselt keelduda. Kui olete saanud teavituse meie keeldumise kohta teid meie lendudel vedada, ei ole teil õigust meie lendudel reisida. Kui te proovite teavituses märgitud keeldumisperioodil meie lennul reisida, keeldume teid vedamast ilma teilt nõusolekut küsimata ja pileti eest raha ei tagastata.

8.2. Samuti võime keelduda teie või teie pagasi vedamisest nendes veotingimustes sätestatud juhtudel või kui on aset leidnud üks või mitu järgmistest asjaoludest või kui me põhjendatult usume, et nii võib juhtuda.

8.2.1. Selline teguviis on vajalik, et vastata kehtivatest õigusaktidest tulenevatele nõuetele.

8.2.2. Teie ja teie pagasi vedu võib ohustada või mõjutada teiste reisijate või meeskonna turvalisust, tervist või mugavust või ohustada meie ja meie reisijate vara.

8.2.3. Teie vaimne, emotsionaalne või füüsiline seisund, sealhulgas alkoholi või narkootikumide tarvitamine, võib ohustada või mõjutada lennuohutust, lennujulgeolekut, teid, reisijaid, meeskonda ning meie ja meie reisijate vara või põhjustada ebamugavust või takistada meeskonnal oma ülesandeid täita.

8.2.4. Olete eelmisel lennul ebakohaselt käitunud ja/või teid on vahistatud lennujulgeolekuga seotud rikkumise tõttu ning me usume, et selline käitumine võib korduda.

8.2.5. Te olete keeldunud läbimast turvakontrolli või lubamast oma asju kontrollida või olete sellist kontrolli vältinud või kannate kaasas keelatud esemeid.

8.2.6. Te ei ole tasunud kehtivat piletihinda, makse, lõive ega piletiga seotud lisatasusid.

8.2.7. Olete ähvardanud, väärkohelnud või solvanud teist reisijat, maapealse teeninduse töötajat või meeskonnaliiget või olnud vastu maapealse teeninduse töötajate või meeskonnaliikmete tegevusele või ei ole järginud seaduslikke nõudeid, mis on seotud näiteks meie maapealse teeninduse töötajate ja meeskonnaliikmete ohutuse ja turvalisusega.

8.2.8. Olete lennule registreerumise, pardalemineku ja/või lennu ajal ohustanud teisi reisijaid, maapealse teeninduse töötajaid ja meeskonnaliikmeid.

8.2.9. Näib, et teil ei ole ja/või te ei esita nõudmisel oma kehtivaid isikut tõendavaid dokumente või viisat, te püüate siseneda riiki, kus võite olla vaid läbisõidul või kuhu sisenemiseks teil puuduvad kehtivad reisidokumendid, te hävitate oma reisidokumendid lennu ajal või keeldute oma reisidokumente lennumeeskonnale nõudmisel esitamast või kui meil on mõistlik alus arvata, et teil ei lubata siseneda sihtriiki või mistahes muusse riiki, kust transiidi korras läbi sõidate.

8.2.10. Te ei ole suuteline tõestama, et olete piletil või reisijate nimekirjas märgitud isik.

8.2.11. Te ei järgi meie ohutus- ja turvaeeskirju.

8.2.12. Olete mõnel eelneval lennul meiega suitsetanud või proovinud suitsetada.

8.2.13. Esitate ebaseaduslikult väljastatud pileti või pileti, mille kadumisest või varastamisest on teatatud või pileti, mis on võltsitud või rikutud ja millelt ei ole võimalik nõutavaid andmeid tuvastada või pileti, mida klient ei ole väljastanud ega asendanud. Kui oleme artikli 8.2 alusel oma kaalutlusõigust mõistlikult kasutades

keeldunud teid vedamast mõnel ülaltoodul põhjusel või eemaldanud teid marsruudilt, võime tühistada teie pileti ülejäänud kasutamata osa ja teil ei ole õigust edasiseks veoteenuse kasutamiseks. Me ei vastuta sellisest veoteenusest keeldumisest tingitud kaudsete kulude ega väidetavate kahjude eest.

8.3. Meil on õigus veoteenuse osutamisest keelduda, kui on alust arvata, et reisija ostis pileti ebaseaduslikult. Kui pileti eest tasuti teisele isikule kuuluva pangakaardiga elektrooniliselt, on meil õigus tühistada teie broneering lennule ja/või keelduda teie vedamisest, kui täidetud on alljärgnevad tingimused.

8.3.1. Kahtlustame, et pilet on omandatud ebaseaduslikult teisele isikule kuuluva pangakaardiga ja lennule registreerumisel või meie eelneval nõudmisel, s.o. enne lendu, millele pileti ostsite, keeldute te täpsustamast pangakaardi omaniku isikuandmeid (eesnimi, perekonnanimi ja elukoht), piletihinda ja muid pileti soetamisega seotud asjaolusid või ei ole selleks suuteline.

8.3.2. Pilet on soetatud teisele isikule kuuluva pangakaardiga ja täpsustasite pangakaardi omaniku isikuandmed (eesnimi, perekonnanimi ja elukoht), piletihinna ja muud pileti soetamisega seotud asjaolud, kuid keeldute allkirjastamast dokumenti, mis kohustab teid hüvitama meile pileti(te) hinna ja muu sellega seoses tekkinud kahju, kui ilmneb, et pilet on ebaseaduslikult omandatud teisele isikule kuuluva pangakaardiga.

8.3.3. ​On teada, et pilet on omandatud ebaseaduslikult, kasutades teisele isikule kuuluvat pangakaarti, st pileti ostmiseks kasutatud kaardi omanik või selle kaardi väljastanud pank teatab meile, et pangakaarti on kasutatud pangakaardi omaniku teadmiseta või muul ebaseaduslikul viisil.

Tähelepanu: kui pilet(id) on ebaseaduslikult omandatud teisele isikule kuuluva pangakaardiga, teatame sellest alati vastavatele õiguskaitseorganitele. Me ei vastuta teie kahjude eest, kui õiguskaitseorganid peavad teid lennule registreerumise kohas seadusega ettenähtud viisil kinni. Mistahes kahju, mis tuleneb teie ebaseaduslikust tegevusest, nõutakse kehtivate õigusaktide alusel teilt sisse.

8.4. Eriabi

8.4.1. Saatjata laste, piiratud teovõimega isikute, rasedate, haigete või teiste eriabi vajavate isikute transport toimub eelneval kokkuleppel meiega. Kui puuetega reisijad on meile pileti ostmise ajal oma erinõuetest teada andnud ja need on meie poolt heaks kiidetud, ei tohi puutega reisijatele hiljem sellise puude või erinõuete alusel veoteenuse osutamisest keelduda. Teie soovil edastame meie või edastab klient kogu teabe meie nõuete ja pakutavate teenuste kohta.

9. PAGAS

9.1. Üldine

9.1.1. Vedamiseks vastu võetud pagas peab vastama kogu pagasile kehtivatele suurus‑ ja kaalupiirangutele. Lennu ajal võib pagasit transportida nii salongis kui ka pagasiruumis. Kõik esemed, mida võite lennu ajal vajada, peaksid olema teie käsipagasis, mille võite endaga salongi kaasa võtta.

Suuremat pagasit ja muid suuremaid esemeid transporditakse registreeritud pagasina pagasiruumis. Eriobjektidele, nagu erinevad spordivahendid, muusikariistad, lemmikloomad, laste turvatoolid, kokkupandavad kärud, vankrid ja väikelaste söögitoolid jne kehtivad eraldi reeglid ja tasud.

LUBATUD PAGAS on järgmine. Registreeritud pagas – 30 kg*; maksimaalsed mõõdud 158 cm (kõrgus + pikkus + laius).  Ühe pagasiühiku maksimaalne kaal ei tohi ületada 32 kg. Hälve – 0 kg.

Täiendav registreeritud pagas väikelastega (nooremad kui kaks (2) aastat vanad lapsed, kes reisivad teie süles) reisijatele – 10 kg; maksimaalsed mõõdud 158 cm (kõrgus + pikkus + laius). Üks (1) pagasiühik (üks (1) kokkupandav käru või üks (1) turvatool, mis on transpordiks sobivalt pakitud) on lubatud kaasa võtta tasuta.

* ERANDID:

nõuded võivad lennust olenevalt erineda, palun kontrollige enne pileti ostmist lubatud pagas üle.

9.2. Registreerimata pagas (käsipagas)

9.2.1. Iga reisija (sh väikelapsed) võib salongi kaasa võtta ühe käsipagasiühiku, mille kaal ei ületa kaheksa (8) kg. Käsipagasi mõõdud ei tohi olla suuremad kui 55 x 40 x 20 cm. Lisaks tasuta käsipagasile võib reisijatel kaasas olla ka väike seljakott/käekott/sülearvutikott (maksimaalne suurus 30 x 40 x 10 cm) või pleed, tekk, pardal lugemiseks mõeldud materjalid, imikutoit, vihmavari, kepp, kargud, kokkupandav ratastool puuetega reisijatele või üks kott tollimaksuvabalt ostetud asju.

9.2.2. Kui reisija on pardaväravas ja tema käsipagas on ülekaaluline, ülegabariidiline või ületab lubatud pagasiühikute arvu, suunatakse selline käsipagas edasi lennuki pagasiruumi ja rakendub pagasitasu.

9.3. Registreeritud pagas

9.3.1. Reisija võib kaasa võtta teatud arvu registreeritud pagasi ühikuid, võttes arvesse ühe registreeritud pagasi ühiku maksimaalset kaalu ja mõõte (artikkel 9.1.1). Reisijad võivad registreerida kindlas mahus registreeritud pagasit. Iga pagasiühik, mis ületab ettenähtud mahtu (kaalu, suuruse või pagasiühikute arvu poolest), loetakse ülepagasiks ja selle eest tuleb maksta tasu. Registreeritud pagas laaditakse lennuki pagasiruumi ja transporditakse reisijaga samal lennukil. Lennukile võetakse ainult korralikult suletud, tõmblukuga kinnitatud ja lukustatud kohvreid või muid pagasiühikuid.

9.3.2. Teie registreeritud pagasi vastuvõtmisel ja kontrollimisel väljastame meie või väljastab meie volitatud esindaja iga registreeritud pagasiühiku kohta pagasikviitungi, millel on teie nimi ja muu teave teie lennu kohta.

9.3.3. Registreeritud pagasile peab olema märgitud teie nimi või muud isikuandmed.

9.4. Ülepagas või suuruspiirangutele mittevastavus

9.4.1. Reisijad võivad registreerida kindlas mahus tasuta registreeritud pagasit. Iga pagasiühik, mis ületab ettenähtud mahtu (kaalu, suuruse või pagasiühikute arvu poolest), loetakse ülepagasiks ja selle eest tuleb maksta tasu.

9.4.2. Kui teie pagas ületab registreeritud pagasile kehtestatud piirmäärasid, on meil õigus (ilma vastutust võtmata) keelduda sellise pagasi vedamisest või nõustuda pagasit (või selle osa) vedama, kui maksate sellise ülepagasi eest lisatasu. Pagasiühikute arvu ületamisel võetakse pagasi eest tasu iga lisakilogrammi eest.

9.4.3. Reisijal tuleb tasuda ülepagasi eest lennujaamas lennule registreerimise ajal kehtivate hindade alusel. Kui reisija on iseteeninduses lennule registreerudes, meie või meie kliendi juures või reisibüroos ülepagasi eest ette maksnud, kuid registreeritud pagasi tegelik kaal ületab piirmäära, mille eest reisija on tasunud, tuleb vahe tasuda lennujaamas lennule registreerumisel. Enamiku meie lendude puhul saab pagasi eritasud meie või meie klientide juures või reisibüroos ette tasuda. Kui vajate lisateavet, küsige seda piletite ostmisel.

9.4.4. Kui teie pagasi suurus ei vasta meie suuruspiirangutele, on meil õigus (ilma vastutust võtmata) keelduda sellise pagasi vedamisest.

9.5. Lennukis keelatud esemed

9.5.1 Järgmiste esemete kaasaskandmine registreerimata pagasis on keelatud:

tuli‑ ja külmrelvad ning laskemoon: kõik esemed, mis sobivad või näivad sobivat laskekeha väljatulistamiseks või esemed, mis võivad põhjustada vigastusi;

uimastamis‑ või elektrišokiseadmed: seadmed, mis on ette nähtud inimese uimastamiseks või liikumisvõimetuks tegemiseks;

teravate otste või servadega esemed: terava otsa või servadega esemed, mis võivad ohustada õhusõiduki või isikute turvalisust (vigastada inimesi) või lennuki pardal olevat vara;

töövahendid: tööriistad, mis võivad ohustada õhusõiduki või inimeste turvalisust (vigastada inimesi) või õhusõiduki pardal olevat vara;

nürid esemed, mille löök võib ohustada õhusõiduki või isikute turvalisust (vigastada inimesi) või õhusõiduki pardal olevat vara;

üle 100 ml suurustes pakendites vedelikud (vedelike kogumaht ei tohi ületada ühte liitrit inimese kohta). Vedelike mõiste hõlmab geele, pastasid, losjoone, vedelate ja tahkete ainete segusid ning hermeetiliselt suletud mahutite sisu, nt hambapastad, juuksegeelid, joogid, supid, siirupid, parfüümid, habemeajamisvaht, aerosoolid ja muud sarnase tekstuuriga tooted;

lõhke- ja süüteained ning süüteseadmed, mis võivad ohustada või näiliselt ohustada õhusõidukit või õhusõiduki pardal olevaid inimesi või vara; samuti muud esemed, mida ei tohi registreeritud pagasis kaasa võtta (IATA ja ICAO eeskirjad).

9.5.2. Järgmiste esemete kaasaskandmine registreeritud pagasis on keelatud:

lõhke‑ ja süüteained ning süüteseadmed, mis võivad ohustada või näiliselt ohustada õhusõiduki või lennuki pardal olevate isikute või vara turvalisust, muu hulgas tulirelvad ja laskemoon, välja arvatud juhul, kui need vastavad IATA ja ICAO eeskirjade nõuetele, sütikud, detonaatorid ja süütenöörid, miinid ja muu sõjaväe lahingumoon, ilutulestikuvahendid ja muu pürotehnika, suitsupadrunid ja suitsupommid, dünamiit, püssirohi ja plastilised lõhkeained;

esemed, mille vedu on päritolu- või sihtriigis kehtivate seaduste ja muude määrustega keelatud; esemed, mis õhusõiduki tüüpi arvestades ei sobi vedamiseks oma kaalu, suuruse, kuju või muude turvalisust ja ohutust negatiivselt mõjutada võivate omaduste tõttu;

muud esemed, mis võivad ohustada õhusõiduki või õhusõiduki pardal olevate isikute või vara turvalisust ja mis on määratletud Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) ohtlike kaupade turvalise õhuveo tehnilistes juhendites ja Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) ohtlike kaupade eeskirjades, Euroopa Komisjoni 5. novembri 2015 rakendusmääruses (EL) 2015/1998 ja meie reeglites, millega saate tutvuda kliendi poole pöördudes või meie veebilehte külastades.

Tulirelvi ja laskemoona võib transportida ainult registreeritud pagasis. Tulirelvad peavad olema laadimata (laskemoon tulirelva laadimata ja tulirelva sisaldavast kohvrist eraldatud), turvamehhanismiga ja sobivalt pakitud (spetsiaalses kohvris). Tulirelvade ja laskemoona vedu reguleerivad ICAO ja IATA eeskirjad ning kohalduvad õigusaktid. Õhusõidukiga veetavad tulirelvad tuleb deklareerida reisijaid registreerivatele tsiviillennundusettevõtetele.

Relvade transpordi osas tuleb enne pileti ostmist reisikorraldajaga kokku leppida. Reisikorraldaja peab enne sellisele reisijale pileti müümist saama Heston Airlinesi kinnituse sellise teenuse kohta. Teie soovil esitab reisikorraldaja kogu teabe meie nõuete ja pakutavate teenuste kohta.

Sellised relvad nagu antiiksed tulirelvad, mõõgad, noad ja sarnased esemed võivad olla registreeritud pagasis lubatud, kui nende vedu ei riku ohutus‑ ja turvanõudeid ning need on nõuetekohaselt pakitud. Neid esemeid on aga keelatud lennuki salongis transportida.

Te ei tohi oma registreeritud pagasis transportida hapraid või kergesti riknevaid või erilise väärtusega esemeid, nagu raha, võtmed, ravimid, meditsiinilised dokumendid, prillid, päikeseprillid, kaamerad, videokaamerad ja muud väärtuslikud elektroonilised või tehnikaseadmed ja nende lisad, arvutid, isiklikud elektroonikaseadmed, telefonid, mobiiltelefonid, elektroonikaseadmete akud, ehted, väärismetallid, vääris‑ ja poolvääriskivid, muusikariistad, väärtpaberid ja muud väärisesemed, väärtuslikud kunstiteosed, näidised, äridokumendid, passid ja muud isikut tõendavad dokumendid.

Julgestustöötajad võivad keelduda lubamast piiratud juurdepääsuga alale ja/või lennuki salongi reisijat, kellel on kaasas kahtlase välimusega ese või kes keeldub sellist eset registreeritud pagasis transportimast.

9.5.3. Kui vaatamata sellele, et need on keelatud, kuuluvad teie pagasisse artiklites 9.5.1 või 9.5.2 viidatud esemed, ei vastuta me selliste esemete kadumise või kahjustumise eest.

9.5.4. Kehtivad õigusaktid võivad registreeritud ja registreerimata pagasi suhtes ette näha muid piiranguid.

9.6. Pagasiveost keeldumise õigus

9.6.1. Keeldume artiklis 9.5 nimetatud keelatud esemete pagasina vedamisest.

9.6.2. Võime keelduda pagasina vedamast mistahes esemeid, mis ei sobi vedamiseks oma suuruse, kuju, kaalu, sisu või muude omaduste tõttu, mis võivad mõjutada lennuohutust, meeskonna sujuvat tööd või reisijate mugavust.

9.6.3. Võime keelduda mistahes eseme pagasina vedamisest, kui see ei ole nõuetekohaselt ja ohutult pakitud.

9.7. Läbiotsimise õigus

9.7.1. Ohutuse ja turvalisuse huvides võime paluda, et lubaksite meil oma pagasit läbi otsida, skannida ja kontrollida. Kui te ei ole kättesaadav, võidakse teie pagas teie kohaloluta läbi otsida, veendumaks, et teie pagas ei sisaldaks artiklis 9.5 nimetatud keelatud esemeid.

9.7.2. Kui te läbiotsimist ei luba, võime keelduda teie ja/või teie pagasi vedamisest. Juhul, kui selline läbiotsimine või skannimine põhjustab teile kahju või teie pagas saab röntgenikiirte või skanneri tõttu kahjustada, ei vastuta me sellise kahju eest, välja arvatud juhul, kui see tekkis meie vea või tõsise hooletuse tõttu.

9.8. Registreeritud pagasi vastuvõtmine ja kättetoimetamine

9.8.1. Vastavalt punktidele 9.3.2 ja 9.3.3 peate registreeritud pagasi ära võtma niipea, kui see teie sihtkohas või vahemaandumiskohas kättesaadavaks tehakse. Kui te sellele mõistliku aja jooksul järele ei tule, võime nõuda hoiutasu. Kui teie registreeritud pagasile ei tulda järele kahe (2) kuu jooksul alates selle kättesaadavaks tegemise kuupäevast, võime selle kõrvaldada ilma teie ees vastutust kandmata.

9.8.2. Ainult pagasikviitungi omanikul on õigus registreeritud pagasile järele tulla.

9.8.3. Kui registreeritud pagasile järele tulnud isik ei ole võimeline pagasikviitungit esitama ja/või selle abil pagasit tuvastama, anname pagasi sellisele isikule üle ainult tingimusel, et ta tõendab meile piisaval määral oma õigust pagasile.

9.9 Lemmikloomad salongis Loomi võib lennuki salongis vedada ainult juhul, kui on täidetud allpool toodud nõuded.

9.9.1. Salongis transporditav lemmikloom (PETC, pet in cabin) tohib olla selline lemmikloom (üksnes koer või kass), kes kasutab heaks kiidetud transpordipuuri või ‑kotti (maksimaalne suurus 50 x 40 x 20 cm ja maksimaalne kogukaal 8 kg). Transpordipuur või ‑kott peab olema täielikult suletud ja looma tuleb selles hoida kogu lennu ajal. Transpordipuuri või ‑kotti tuleb hoida enda ees oleva istme all. Transpordipuur või ‑kott peab sobima loomade transportimiseks.

Uks peab olema suletud nii, et see ei avaneks kogemata ning teie lemmikloom ei saaks seda käsitsemise ja transportimise ajal avada.

Puuris või kotis peab olema tagatud hea ventilatsioon. Puuri või koti põhi peab olema lekkekindel.

Lemmikloomal peab olema piisavalt ruumi püsti tõusta, ümber pöörata ja pikali heita.

9.9.2. Lemmikloomi vedavatel reisijatel peavad olema kaasas kehtivad tervise‑ ja vaktsineerimistõendid, lemmikloomapassid, veterinaari väljastatud sissesõiduload ja muud siht‑ ja transiitriikides nõutavad dokumendid, ilma milleta lemmiklooma nendesse riikidesse ei lubata.

9.9.3. Tiineid loomi ja nooremaid kui kaheksa (8) nädala vanuseid lemmikloomi meie lendudele ei lubata.

9.9.4. Abikoerad, nagu juhtkoerad ja kuulmiskoerad, võivad reisijaga salongis reisida ilma kaalupiiranguteta, kuid lennufirmalt tuleb eelnevalt luba saada.

9.9.5. Salongis oleva lemmikloomaga reisivatele reisijatele kehtivad piirangud istekoha valikul. Salongis oleva lemmikloomaga reisijad ja abikoertega reisijad ei saa istuda avariiväljapääsude juures/läheduses, VIP-reisijate kõrval, liikumispuudega reisijate kõrval.

9.9.6. Lemmikloomaga transpordipuuri või ‑kotti tuleb hoida maas.

9.9.7. Lemmikloomade eest tuleb maksta lisatasu. Lemmikloomade transpordi kohta lisateabe saamiseks võtke ühendust kliendi või oma reisibürooga.

Märkus: ümberistumisega lendudel lemmikloomaga eri riikide vahel reisides vastutab reisija kõikidest kohalikest seadustest ja loomade veoga seotud reeglitest/määrustest tulenevate tagajärgede eest.

9.10. Eripagas

9.10.1. Pakume ka spordivarustuse, lapsevankrite, ratastoolide ja muu eripagasi vedu, kui olete järginud vastavaid pagasi tüübiga seotud piiranguid maksimaalse suuruse, kaalu ja pagasiühikute arvu osas ning mistahes muid piiranguid.

9.10.2. Kui soovite transportida erivarustust, peaksite meid sellest eelnevalt teavitama, andma meile oma eripagasi täpsed mõõdud ja saama meie heakskiidu selle transpordiks.

9.10.3. Eripagasiks loetakse spordivarustust või muud eripagasit, mis ei vasta registreeritava pagasi nõuetele (üle 158 cm). 9.10.4. Erivarustust transporditakse ainult kindla tasu eest. 9.10.5. Võime keelduda erivarustuse transportimisest, kui meid ei ole planeeritavast eripagasi veost eelnevalt teavitatud ja kinnitust selle transpordi kohta pole meilt saadud; kui tegemist on esemega, mis ei sobi pagasiruumis transportimiseks (näiteks õrnad muusikariistad); kui ese ei ole transportimiseks sobivalt pakitud. 9.10.6. Me ei võta pardale järgmist spordivarustust: kajakid, kanuud ja aerud/mõlad, deltaplaanid, odad, teivashüppeteibad.

10. AJAKAVA

10.1. Enne broneerimist teavitab klient teid tšarterlennu graafikujärgsest kellaajast konkreetsel päeval ning see aeg märgitakse ka piletile. Teie piletil või mujal märgitud lennuaeg võib broneerimise päeva ja reisikuupäeva vahelisel ajal muutuda; lend võib hilineda või see võidakse tühistada.

Klient teavitab teid sellistest muudatustest teie esitatud kontaktandmete kaudu. Kui teave tšarterlennu toimumise aja mistahes muudatuste kohta on edastatud teile teie esitatud kontaktandmete (sealhulgas e-posti aadressi) kaudu, loetakse see teave nõuetekohaselt edastatuks.

10.2. Kui teie valitud lend, mille jaoks teil on kinnitatud broneering ja ostetud pilet, hilineb või tühistatakse või muutub lennu väljumisaeg või kui teid ei lubata pardale või teie reisiklass muudetakse madalamaks klassiks, tegutseme vastavalt määruse nr 261/2004 nõuetele.

10.3. Rakendame kõiki võimalikke meetmeid, et vältida lennuaegade muudatusi, lendude hilinemisi ja tühistamisi. Seetõttu on meil sellistel juhtudel vajalikke samme astudes muude meetmete hulgas õigus teostada lend teie valitud sihtkohta teise õhusõidukiga ja/või usaldada lennu teostamine teisele vedajale, kui usume, et see aitab vältida muudatusi lennuaegades ning lendude hilinemisi või tühistamisi ja/või lühendab lennu hilinemise aega.

11. Käitumine õhusõiduki pardal

11.1. Kui teie käitumine õhusõidukis kujutab meie mõistliku hinnangu kohaselt ohtu õhusõidukile või pardal olevatele isikutele või varale, takistab meeskonda nende tööülesandeid täitmast või ei ole kooskõlas meeskonna antud juhistega, muu hulgas seoses suitsetamise, alkoholi või narkootikumide tarbimisega, või põhjustab ebamugavusi, kahjustab või vigastab teisi reisijaid, vara või meeskonda, võime sellise käitumise vältimiseks võtta oma äranägemise järgi vajalikke meetmeid, sealhulgas teid kinni pidada.

Meil on õigus keelduda teid vedamast mistahes praegustel või tulevastel lendudel, teid võidakse kahjutasu nõudmiseks kohtusse kaevata või pardal toime pandud rikkumiste eest vastutusele võtta.

11.2. Ohutuskaalutlustel võime õhusõiduki pardal keelata või piirata elektroonikaseadmete, muu hulgas mobiiltelefonide, sülearvutite, tahvelarvutite, elektrooniliste mängude, saateseadmete, raadio teel juhitavate mänguasjade ja raadiosaatjate kasutamise. Kuuldeaparaatide ja südamestimulaatorite kasutamine on lubatud.

Ohutuskaalutlustel tuleb sülearvutid ja suuremad kaasaskantavad elektroonikaseadmed hoiule panna lennuki ruleerimise, õhkutõusmise ja maandumise ajal ning mistahes muul ajal, mil kapten seda palub. Kui valitud on lennurežiim, võib väikseid kaasaskantavaid elektroonikaseadmeid kasutada lennu kõikidel etappidel. Kõik sidet edastavad või vastu võtvad seadmed, millel puudub lennurežiim, peavad olema lennu ajaks välja lülitatud.

11.3. Kui käitute viisil, mis on artikli 11 alusel keelatud, ja otsustame seetõttu oma mõistlikku kaalutlusõigust kasutades suunata õhusõiduki teie lennukist eemaldamise eesmärgil ümber, peate tasuma kõik sellisest ümbersuunamisest tulenevad mõistlikud kulud.

12. Administratiivsed formaalsused

12.1. Üldine

12.1.1. Vastutate kõigi nõutavate reisidokumentide ja viisade hankimise eest ning kõigi reisi lähte‑, siht‑ ja transiitkohaks olevate riikide seaduste, määruste, korralduste, nõuete ja reisinõuete järgimise eest.

12.1.2. Me ei vastuta nende dokumentide või viisade hankimata jätmise ega seaduste, määruste, korralduste, nõuete, normide, reeglite või juhiste mittejärgimise tagajärgede eest reisijale.

12.2. Reisidokumendid

12.2.1. Enne reisi peate esitama meile, meie töötajatele, agentidele või esindajatele kõik riiki sisenemiseks ja sealt väljumiseks vajalikud dokumendid, tervisedokumendid ja mistahes muud dokumendid, mida nõuavad asjaomaste riikide seadused, määrused, korraldused või nõuded. Meil on õigus teha ja säilitada nende dokumentide koopiaid, samuti säilitada neis dokumentides sisalduvat teavet.

Jätame endale õiguse keelduda reisija vedamisest, kui ta ei täida teise riiki sisenemisega seotud kehtivaid seadusi, määrusi, korraldusi või nõudeid või kui on kahtlus, et tema reisidokumendid ei ole korras või kui ta takistab meil dokumentidest koopiaid teha või muul viisil asjakohastes dokumentides olevaid andmeid säilitada. Lapse sünnitunnistus ei ole sobilik reisidokument välismaale reisimiseks.

12.3. Sisenemiskeeld

12.3.1. Kui teil keelatakse siseneda mõnda riiki sisserände seisukohalt vastuvõetamatuse tõttu, peate tasuma kõik trahvid, mille valitsus või asjaomane immigratsiooniamet meie suhtes kehtestab, samuti teie transpordikulud sellest riigist tagasi teie päritoluriiki või mujale.

Me ei tagasta ühegi lennu maksumust, kui te ei saa lennule tulla sisenemiskeelu tõttu.

12.4. Reisija vastutus trahvide, kinnipidamiskulude jms eest

12.4.1. Kui meilt nõutakse trahvi või rahalise karistuse tasumist või peame kandma kulutusi selle tõttu, et te ei järgi asjaomaste riikide seadusi, määrusi, korraldusi, nõudeid või muid reisinõudeid, peate hüvitama meile nõudmisel kõik makstud summad ja tehtud kulutused.

12.5. Tollikontroll

12.5.1. Vajadusel peate osalema oma pagasi kontrollis tolli, muude ametiasutuste või lennujaama ametnike poolt. Me ei vastuta teile tekitatud kulude ega kahjude eest, mis tulenevad sellisest kontrollist või selle nõude täitmata jätmisest.

12.6. Turvakontroll

12.6.1. Peate alluma oma isiku või pagasi mistahes turvakontrollile, kuna reisijate ja pagasi turvakontroll kujutab endast olulist ennetavat meedet, mille eesmärk on tagada lennuohutus ning mis kehtib kõikidele reisijatele ja pagasile ning annab õiguse lennuki pardale astuda.

12.6.2. Me ei vastuta kulude ega kahjude eest, mida kannate meie keeldumise tõttu teid vedada põhjusel, et usume või meil on põhjust uskuda, et teie transportimine rikub asjaomase lähte‑, siht‑ või transiitriigi reegleid, nõudeid, korraldusi või juhiseid või mistahes muid kehtivaid õigusakte.

12.6.3. Me ei vastuta selle eest, kui jääte lennust maha turvakontrolli või kinnipidamise tõttu. Kui jääte sellistel juhtudel lennust maha, siis raha ei tagastata.

13. Vastutus kahju eest

13.1. Üldine

13.1.1. Kui käesolevates tingimustes ei ole sätestatud teisiti, kehtivad siin viidatud vedudele (isegi kui selline vedu ei ole rahvusvaheline vedu) järgmised vedaja õigusi ja kohustusi reguleerivad õigusaktid:

rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioon, mis on koostatud 1929. aasta 12. oktoobril Varssavis;

Varssavi konventsioon, mida on parandatud 1955. aasta 28. septembril Haagis;

Montrealis 28. mail 1999 allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioon ja muud konventsioonis loetletud dokumendid;

nõukogu 9. oktoobri 1997 määrus (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta reisijate ja nende pagasi õhuveol;

Euroopa Parlamendi ja nõukogu 11. veebruari 2004 määrus (EÜ) nr 261/2004, millega kehtestatakse ühiseeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise korral ning lendude tühistamise või pikaajalise hilinemise eest antava hüvitise ja abi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EMÜ) nr 295/91;

Euroopa Parlamendi ja nõukogu 5. juuli 2006 määrus (EÜ) nr 1107/2006 puudega ja liikumispuudega isikute õiguste kohta lennureisi puhul;
muud dokumendid.

13.1.2. Lisaks kehtivad alljärgnevad sätted.

13.1.2.1. Kui tõendame, et kahju põhjuseks või sellele kaasa aidanud teguriks oli teie või mõne teie poolt esindatava isiku hooletus või keelatud tegevus või tegevusetus, siis oleme täielikult või osaliselt vabastatud vastutusest teie ees ulatuses, mil määral oli kahju põhjuseks või sellele kaasa aidanud teguriks nimetatud hooletus, keelatud tegevus või tegevusetus.

13.1.2.2. Me ei vastuta teist või teie pagasist tulenevate kahjude eest, välja arvatud juhul, kui see on meie süü või meie tõsise hooletuse tagajärg. Vastutate mistahes kahju eest teistele isikutele või teiste isikute varale (sealhulgas meile või meie varale), mis tuleneb teist või teie pagasist.

13.1.2.3. Vastutame ainult selliste kulude või muude kahjude eest, mis on tekkinud meie teostatavate lendude ajal.

13.1.2.4. Me ei vastuta kulude ega muude kahjude eest, mida kannate seetõttu, et oleme järginud kehtivaid õigusakte ja asjakohaseid protseduure või et teie ei ole neid järginud.

13.1.2.5. Tehtud kulutuste ja/või kahju ulatuse tõendamiseks kohustute esitama kindla tähtaja jooksul meie poolt nõutavad dokumendid, sealhulgas dokumendid, mis tõendavad teie kulutusi, kui soovite nende hüvitamist (näiteks ostukviitung, millel on märgitud kuupäev, andmed ostetu kohta ja ostuhind). Vastasel juhul võib meie vastutus piirduda üksnes kantud kulutuste tõendatud summaga.

13.1.2.6. Igal juhul ei vastuta me saamata jäänud kasumi, kaudsete kahjude ega sellistest tagajärgedest tulenevate kahjude eest.

13.1.2.7. Need tingimused, vastutuse piirangud ja välistused kehtivad meie töötajate, meeskonna ja volitatud esindajate suhtes samal määral kui meie suhtes. Meilt või nimetatud isikutelt sissenõutav kogusumma ei tohi ületada meie vastutuse ülempiiri, mis on sätestatud käesolevates tingimustes või punktis 13.1.1 loetletud õigusaktides.

13.1.2.8. Ükski nendes tingimustes sisalduv säte ei tühista meie punktis 13.1.1 või muudes õigusaktides sätestatud nõuetekohast vastutust, sealhulgas mistahes sätestatud välistust ega piirangut, kui pole sõnaselgelt teisiti väljendatud.

13.2. Vastutus pagasi eest

13.2.1. Kui teie pagas ei saabu teiega samal lennul või saabub kahjustatult, pöörduge palun enne lennujaamast lahkumist saabuvate lendude terminalis asuvasse pagasiletti. Kui teie pagas hilineb või on kahjustatud, annab pagasileti töötaja teile avalduse vara kadumise kohta koos avalduse numbri ja edasiste juhistega. Kahjustatud pagasi kohta tuleb esitada meile kirjalik nõue kohe pärast kahju märkamist ja mitte hiljem kui seitsme (7) päeva jooksul pärast pagasi kättesaamist.

Hilinenud pagasi kohta tuleb esitada meile kirjalik nõue mitte hiljem kui 21 päeva jooksul pärast pagasi kättesaamist. Nõudega peavad kaasnema järgmised dokumendid: avaldus vara kadumise kohta (kohustuslik), pardakaart ja/või pilet, pagasikviitung (kohustuslik) ja kahjutõend (pagasi hilinemise tõttu ostetud esemete ostukviitungid, kadunud või kahjustatud esemete ostukviitungid). Kui avaldus vara kadumise kohta puudub või on pagasiletis valesti täidetud või kui reisija ei esita pagasikviitungit, mis tõendab tema kui omaniku õigust pagasile, on meil õigus nõude vastuvõtmisest keelduda.

Nõue tuleb esitada kirjalikult ülaltoodud tähtaegade jooksul. Kui nõue esitatakse hilinemisega, siis me seda ei menetle.

13.2.2. Juhtudel, kui teie pagas, sealhulgas isiklikud esemed, ei ole registreeritud, vastutame kahjude eest, mis on põhjustatud meie, meie töötajate või meeskonna tõendatud süül. Me ei vastuta ühegi vedamiseks keelatud eseme ega vedamiseks vastuvõetud piiratud vastutuse kleebist kandva pagasi kahjustumise, kaotsimineku, hävimise ega hilinemise eest, samuti mistahes eseme eest, mille suhtes kehtivad eritingimused ja millest meid ei ole teavitatud broneerimise ajal või mis ei ole saanud meie kirjalikku nõusolekut.

Me ei vastuta registreerimata pagasile tekitatud kahju eest, välja arvatud juhul, kui see on tekkinud meie süü või tõsise hooletuse tõttu.

13.2.3. Kui olete jätnud teile või mõnele teisele isikule kuuluva ja teie vastutusel oleva vara lennukisse, lennujaama või kuhugi mujale, siis vastutate mistahes kahju eest, mis teile ja/või vara omanikule tekib ja meie ei vastuta nimetatud juhtudel tekkinud kahjude eest.

13.2.4. Meie vastutuse ülempiir registreeritud pagasi puhul on 1131 SDR‑i, nagu on sätestatud punktis 13.1.1 nimetatud õigusaktides. Pagasi eest makstava hüvitise suuruse hindamisel võidakse arvesse võtta pagasi kulumist.

13.2.5. Me ei vastuta kahjude eest esemetele, mida on punktide 9.5.1 ja 9.5.2 kohaselt keelatud registreeritud pagasis transportida (sealhulgas kergesti purunevad või kahjustuvad esemed), samuti ei vastuta me kahjude eest valesti pakitud esemetele, varem kahjustunud või liiga täis pagasile, tavapärasel kulumisel tekkida võivate väiksemate kahjustuste (sisselõiked, kriimustused, muljumised ja plekid) korral ega kahjude eest väärtuslikele esemetele, nagu raha, võtmed, retseptiravimid, meditsiinilised dokumendid, prillid/päikeseprillid, fotokaamerad, videokaamerad ja muud väärtuslikud elektroonika‑ või tehnikaseadmed ja nende tarvikud, arvutid, isiklikud elektroonikaseadmed, telefonid, mobiiltelefonid, ehted, väärismetallid, vääris‑ ja poolvääriskivid, muusikariistad, vabalt kaubeldavad finantsinstrumendid, väärtpaberid ning muud väärisesemed, kunstiteosed ja maalid, äridokumendid, näidised, passid ja muud isikut tõendavad dokumendid.

13.2.6. Me ei vastuta pagasi väiksemate ega pindmiste kahjustuste eest, mis on tingitud tavapärasest kulumisest reisi ajal.

13.2.7. Kui te ei ole rahul meie vastutuse piirangutega, mis on sätestatud punktis 13.1.1 nimetatud õigusaktide alusel registreeritud pagasi kaotsimineku või kahjustumise korral (sealhulgas pagasist esemete kadumisel) või kui te reisite koos väga väärtuslike esemetega, soovitame teil enne lendu oma registreeritud pagas kindlustada.

13.2.8. Kui registreeritud pagas toimetatakse kätte hilinemisega või see läheb kaotsi, olete kohustatud meiega koostööd tegema nimetatud pagasi otsimisel ja selle kohaletoimetamise korraldamisel, muu hulgas esitama meile üksikasjalikku teavet hilinenud pagasi sisu kohta või andma meile pagasi kohaletoimetamiseks täpse aadressi. Meil on õigus teile makstava hüvitise suuruse üle otsustamisel arvestada ka sellega, kas tegite meiega koostööd.

13.3. Vastutus reisija surma või vigastuse korral õnnetusjuhtumi tõttu

13.3.1. Meie vastutus reisijate surma või vigastuse korral ei ole piiratud. Reisija surma või vigastuse korral ei ületa meie vastutus 113 100 SDR‑i reisija kohta, kui suudame tõestada, et kahju ei põhjustanud meie, meie teenistujate või esindajate süü, pahatahtlik tegevus või tegevusetus või kui selline kahju tekkis eranditult kolmanda isiku süül või kolmanda isiku pahatahtlikust tegevusest või tegevusetusest tulenevalt. Kui nõue esitatakse suuremale summale, võime olla selle tasumisest vabastatud, kui suudame tõendada, et meie ja meie esindajad rakendasid kõiki vajalikke meetmeid kahju vältimiseks või et meil või meie esindajatel oli võimatu selliseid meetmeid rakendada.

13.3.2. Jätame endale õiguse kaitsta end selliste nõuete eest vastavalt Varssavi konventsioonile või muudele kohaldatavatele rahvusvahelistele või riiklikele õigusaktidele, samuti on meil regressiõigus kahju tekitamise eest vastutava isiku vastu.

13.3.3. Õnnetusjuhtumis hukkumise või vigastuse saamise korral teeme viieteistkümne (15) päeva jooksul alates hüvitisele õigustatud füüsilise isiku tuvastamisest kiireloomuliste rahaliste vajaduste rahuldamiseks kehtivate seadustega ettenähtud ettemaksu, mis on proportsionaalne tekkinud raskustega. Sellist ettemaksu ei loeta meiepoolseks vastutuse võtmiseks ja käesoleva artikli alusel makstud summad võidakse maha arvata muudest hilisematest lennuettevõtja vastutusest tulenevatest summadest. Ettemaks tuleb meile tagastada, kui suudame tõendada järgmist:

kahju tekitas või selle suurust mõjutas vigastatud või hukkunud reisija hooletu käitumine;

ettemaksu saanud isik tekitas oma hooletu käitumisega kahju või mõjutas selle suurust;

hüvitist maksti isikule, kellel puudus sellisele hüvitisele õigus.

13.3.4. Pange tähele, et me ei vastuta ühegi haiguse, vigastuse, füüsilise ega vaimse puude ega surma eest, samuti sellise seisundi halvenemise eest, kui põhjuseks on teie vanus või vaimne või füüsiline seisund.

14. Nõuete esitamise kord

14.1. Pagasi väljastamine

14.1.1. Kui registreeritud pagasiga kaasneva pagasikviitungi omanik võtab registreeritud pagasi vastu ega esita kättetoimetamise ajal kaebust, loetakse pagas heas seisukorras ja veolepingule vastavalt kättetoimetatuks.

14.1.2. Kui soovite seoses registreeritud pagasi kahjustumisega esitada nõude või hagi, peate kirjutama nõude niipea kui võimalik. Registreeritud pagasi kahjustumise korral peate kirjutama nõude seitsme (7) päeva jooksul ja hilinemise korral kahekümne ühe (21) päeva jooksul ning mõlemal juhul arvestatuna kuupäevast, mil pagas teie käsutusse anti. Nõudeid saab esitada e-posti aadressile info@heston.aero.

14.2. Määrus nr 261/2004

14.2.1. Reisijad peavad esitama nõuded otse meile ja andma meile kohaldatavates õigusaktides ettenähtud aja, et saaksime neile otse vastata, enne kui nad kaasavad kolmandaid isikuid oma nimel nõudeid esitama. Nõudeid saab esitada e-posti aadressile info@heston.aero. Esitada tuleb alusdokumendid: reisidokumendid, pardakaart, isikut tõendava dokumendi koopia.

14.2.2. Me ei menetle kolmanda isiku esitatud nõudeid, kui reisija ei ole nõuet meile otse esitanud ega andnud meile vastamiseks aega vastavalt ülaltoodud punktile 14.2.1.

14.2.3. Ülaltoodud punktid 14.2.1 ja 14.2.2 ei kehti reisijate puhul, kes ei ole võimelised ise nõudeid esitama. Piiratud teovõimega reisija seaduslikul eestkostjal on õigus esitada meile nõue reisija nimel. Selleks on vajalik notariaalselt kinnitatud volitus, mis annab seaduslikule eestkostjale õiguse reisija nimel tegutseda, ja Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku normidega (CK 2.138) kooskõlas isikut tõendava dokumendi koopia.

14.2.4. Reisija võib esitada meile nõude teiste samas broneeringus olevate reisijate nimel. Võime nõuda tõendeid selle kohta, et reisijal on teiste broneeringus nimetatud reisijate nimel nõude esitamiseks nende nõusolek.

14.2.5. Me ei menetle mitte ühelgi juhul kolmanda isiku esitatud nõuet, kui nõudega ei ole kaasas asjakohased dokumendid, mis tõendavad kolmanda isiku volitusi reisija nimel tegutseda; erandiks on ülaltoodud punktides 14.2.3 ja 14.2.4 sätestatu.

14.2.6. Kooskõlas meie menetluskorraga tehakse kõik maksed ja tagasimaksed üksnes reisija pangakontole. Võime nõuda tõendeid selle kohta, et pangakonto kuulub vastavale reisijale.

Hüvitise väljamaksmine reisijale toimub esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 10–12 nädala jooksul pärast seda, kui reisija on esitanud kõik vajalikud dokumendid (punktid 13.2.1, 14.2.1) ja tema nõue on rahuldatud.

14.3. Aegumistähtaeg

14.3.1. Varssavi konventsioonist tulenev õigus kahju hüvitamisele minetab kehtivuse, kui nõuet ei esitata kahe (2) aasta jooksul alates õhusõiduki sihtkohta saabumise kuupäevast või sihtkohta saabumise kavandatud kuupäevast või veo lõpetamise kuupäevast. Aegumistähtaja arvestamise meetod tuleneb selle riigi seadustest, mille kohtus asja arutatakse.

Määruse (EÜ) nr 261/2004 alusel kahju hüvitamise nõuete esitamise tähtaeg määratakse vastavalt selle riigi seadustele, mille kohtus asja arutatakse.

15. Muud tingimused

15.1. ÜLDINE

15.1.1. Üksikjuhtudel võidakse teie ja teie pagasi vedu korraldada vastavalt muudele õigusaktidele ja tingimustele, mida meie suhtes kohaldatakse või mille oleme lennuohutuse, lendude õigeaegsuse ja reisijate mugavusega seotult vastu võtnud. See kehtib muu hulgas ka piiratud liikumisvõimega inimeste veole, elektrooniliste seadmete ja esemete kasutamise piirangutele, teatud ohtlike esemete veole ning alkohoolsete jookide ja tubakatoodete tarbimisele pardal.

15.1.2. Vastav kord ja eeskirjad tehakse teile meie või kliendi poolt kättesaadavaks, kui avaldate selleks soovi. Samuti on selline teave leitav veebisaidil www.heston.aero.

15.1.3. Oma veotingimusi saame kirjalikult muuta ainult meie. Meie veotingimuste viimati muudetud versioon on kehtiv.

15.1.4. Meie veotingimusi ja nendega seotud vaidlusi reguleerivad Leedu õigusaktid ja rahvusvaheline õigus, välja arvatud juhul, kui mõne muu siseriikliku õiguse kohaldamine on kohustuslik.

15.2. ANDMEKAITSE

15.2.1. Töödeldes teie isikuandmeid, mille teie või mõni muu teie nimel tegutsev isik on meile edastanud, toimime kooskõlas kehtiva andmekaitseseadustikuga, toetudes isikuandmete kaitse üldmäärusele.

15.2.2. Isikuandmete kaitse üldmääruse kohalduvates sätetes määratletud ulatuses on reisija kohustatud esitama vedajale oma isikuandmed, mis on vajalikud lennu broneerimiseks, pileti väljastamiseks, veoteenuse osutamiseks, hüvitiste saamiseks, võimalike nõuete menetlusteks ning immigratsiooninõuete ja muude riiki sisenemisega seotud nõuete järgimiseks.

Vedaja töötleb ülalnimetatud isikuandmeid ja esitab need asjaomastele riigiasutustele ja/või teistele välisriikide vastuvõtjatele (sh asutustele, kes kasutavad neid terroriaktide või muude rahvusvaheliste kuritegude ennetamiseks ja nendega võitlemiseks), volitatud esindajatele, teistele vedajatele ja muudele üksustele eelnimetatud või muude vastutavate andmetöötlejate või andmesaajate õiguslikult põhjendatud eesmärkide elluviimiseks. Reisijatel on õigus oma isikuandmetele juurde pääseda ja neid parandada.

Meie partnerid on alati kohustatud teie isikuandmeid piisaval määral kaitsma ja töötlema neid vastavalt meie vastastikuses kokkuleppes sätestatud juhistele.

16. Tõlgendamine

16.1. Nende veotingimuste artiklite pealkirjad on mõeldud ainult lugemise lihtsustamiseks ja neist ei tohi lähtuda teksti tõlgendamisel.

16.2. Kui nende veotingimuste eesti‑ ja ingliskeelsed versioonid erinevad, tuleb lähtuda ingliskeelsest versioonist.

17. Reisijate õigused

17.1. Anname endast parima, et teie lend kulgeks plaanipäraselt. Kui teid on aga lennureisist maha jäetud, teie lend on tühistatud või pikaajaliselt hilinenud, on teil õigus nõuda hüvitist ja abi vastavalt määrusele (EÜ) nr 261/2004, mis käsitleb reisijate õigusi eespool nimetatud juhtudel.